Tisztán látni, pontos információkkal rendelkezni egy cég működésének részleteivel kapcsolatban – legyen szó több száz főt, vagy épp néhány alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásról; ezek azok a tényezők, amelyek segíthetnek vezetőként jó döntéseket hozni, helyesen cselekedni. Információkhoz nyilván az alkalmazottak megkérdezése után is juthatunk, de objektív képet mérésekkel, adatokkal alátámasztva fogunk kapni. És itt jöhet a képbe a próbavásárlás.
Egy kutatási módszer, amely segíthet pontosabban, objektíven látni cégünk egy adott részlegének működését, illetve a dolgozók felkészültségét, hozzáállását, lojalitását és azt is, mennyire tartják be a vállalat minőségi sztenderdjeit.
A folyamat ma már nem kizárólag a kereskedelemben hasznos, hiszen minden olyan terület vizsgálható, amely ügyfélkapcsolatot jelent, vagy éppen vásárlói elégedettséget befolyásol.
Felkészült próbavásárlóink inkognitóban, az átlagos vevők közé vegyülve tesztelik Ügyfeleink szolgáltatásait, az alkalmazottak viselkedését. Amikor vásárolnak, érdeklődnek, esetleg telefonálnak egy-egy szolgáltatás miatt, megfigyelnek pár előre meghatározott részletet, végül mobilról kitöltenek egy kérdőívet a saját tapasztalataik alapján.
A próbavásárlásaink során minden olyan helyzetet reprodukálunk, amely a valós életben is előfordulhat. A Secret Shopping az emberi döntések megismerésében és a motivációk feltárásában is segít a megbízóink számára. A szolgáltatást nemcsak a saját folyamatainkkal, hanem a versenytársakkal kapcsolatosan is igénybe lehet venni. Az így gyűjtött információk döntően befolyásolják a stratégiai szintű döntéseket.
Valós fogyasztói élményeket lehet a próbavásárlásokkal szerezni, illetve akár az is tesztelhető, hogy egy problémás helyzetben (segítségkérés, reklamáció, más rendkívüli szituáció) mit tesznek az alkalmazottak. Például tudnak-e, akarnak-e segíteni, mennyi információt adnak és azok mennyire pontosak, vagy mennyi időt szánnak a „problémás” vásárlóra.
Próbavásárlásokat számos területen lehet alkalmazni, a kereskedelemtől a különböző szolgáltatásokon, ügyfélszolgálatokon át a vendéglátásig, toborzási szolgáltatások teszteléséig. De arra is van lehetőség, hogy megnézzük, mit csinálnak másképp a versenytársak. Ebben az esetben a konkurens céget keresik fel próbavásárlóink, és az így kapott adatokkal, eredményekkel tudunk dolgozni.
Jobban megismerhetjük, megérthetjük a fogyasztói igényeket, illetve azt, hol lehet a cégen belül olyan elakadás, amelyet jó lesz mielőbb orvosolni. Egy próbavásárlás rávilágíthat például arra, ha túlterheltek az alkalmazottak, nincs elég információjuk, vagy lenne még mit csiszolni az időgazdálkodásukon. Ezek mind-mind olyan részletek, amelyeket kideríteni nem mindig könnyű, orvosolni viszont lehet! Így a kollégák teljesítménye javulhat, növelhető a szolgáltatások színvonala és az ügyfélelégedettség is.
A Secret Shopping által gyűjtött információk nagyban befolyásolják üzleti döntéseit, ezért rendkívül fontos, hogy együttműködő partnere professzionális munkát végezzen az Ön számára. Szolgáltatóként tudjuk: csak úgy felelhetünk meg az Ön számára, ha a legmagasabb elvárásokat támasztjuk magunkkal szemben.