Mikor nem segít a próbavásárlás?
Ha a próbavásárlás kerül szóba, sokan egyből a kereskedelemre gondolnak. Viszont ma már nem úgy kell elképzelni ezt a folyamatot, hogy valaki bemegy egy boltba, vesz valamit, majd értékeli a tapasztalatait: a próbavásárlás manapság már egy tudományos módszerré vált, amelyet számos területen használnak eredményesen. Segíthet a piaci előmenetelben, és akár cégen belüli problémákra is rávilágíthat. Vannak viszont olyan szituációk, amikor jobb, ha nem vetjük be (vagy későbbre halasztjuk) – lássuk, milyen esetekben nem segít a próbavásárlás.
6 helyzet, amikor az ügyfélnek nem segít a próbavásárlás
1. Hiányos / nincs információ: A tényleges próbavásárlásra alaposan felkészülünk, melynek része többek közt egy elbeszélgetés, vagy más néven igényfelmérés is. Ha ennek során nem kapunk információkat, vagy azok hiányosak, sajnos nem fogja tudni azt az eredményt hozni a próbavásárlás, amire az ügyfél számít.
2. Nagy átalakulás: Ha egy cég nagy átalakulásban van, a sok változás miatt a munkatársak talán még össze vannak zavarodva. Ilyenkor még a legjobban szervezett vállalatnál is előfordulhat átmenetileg, hogy nem tiszták számukra az információk. Ebben a helyzetben sok hiányosság kerülne górcső alá, így jobb későbbre halasztani a próbavásárlást.
3. Fogyasztói igények vs saját gondolatok: Az is előfordul bizonyos cégeknél, hogy nem a fogyasztók fejével gondolkodnak, így más információkat akarnak kideríteni, mint ami reális lenne. Egy telefonos próbavásárlásból nem derül ki például, hogy napi hány órát tölt ténylegesen telefonálással egy alkalmazott, és mennyi ideje jut más dolgokra, viszont a kommunikációját, felkészültségét remekül lehet mérni.
4. Sok a „belső tűzoltás”: Ilyen esetben nem fognak tudni a próbavásárlásra fókuszálni. Érdemes tehát először a belső problémákat orvosolni, és később, ha kicsit nyugodtabb periódus köszönt be, visszatérni a próbavásárlás gondolatához.
5. Nincs belső felelős: Egy olyan személyre mindenképp szükség van, aki össze tudja fogni a projektet, aki információkkal szolgál felénk, és akivel mi meg tudjuk osztani a próbavásárlás során feltárt eredményeket. Akkor tudunk hatékonyan segíteni, ha van egy ilyen felelős, akivel együtt tudunk működni.
6. Kell a „szituáció”: Ha nem tudunk egyeztetni a próbavásárlási szituációról, vagy csak nagyon sablon dolgokat adnak meg számunkra, ott nagyobb eséllyel fog feltűnni a munkatársaknak, hogy ez próbavásárlás. Akkor pedig oda a módszer lényege, az inkognitóban történő információszerzés, így a próbavásárlás nem lesz sikeres.
Bár a fenti helyzetekben kétségkívül érdemes inkább későbbre halasztani a próbavásárlást (miután tisztázódtak a belső kihívások, illetve az, mit szeretne az adott cég vezetése pontosan kideríteni), kisebb bizonytalanságok esetén érdemes velünk felvenni a kapcsolatot, és a segítségünket kérni. Mert mi, a Secret Shoppingnál tényleg számos részletben tudunk segíteni. Szaktudásunknak köszönhetően megbízható szakmai támogatást adunk, illetve segítünk kitalálni a próbavásárlás folyamatát – ehhez viszont szükségünk van az Öntől érkező ügyféltámogatásra is. Együttműködésünk igazából csapatmunka: Ön megbízik bennünk, minden szükséges részletet átbeszélünk, mi pedig segítünk, hogy a próbavásárlással elég információt kapjon a helyes üzleti döntésekhez.