Hogyan segíti a Secret Shopping a kereskedelmi egységeket az ügyfél-elégedettség növelésében?
A próbavásárlás kiváló eszköz lehet a kiskereskedelmi egységeknek az ügyfél-elégedettség növelésére. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy valós és objektív visszajelzéseket kapjanak például a vásárlói élményről, az értékesítők viselkedéséről és az üzlet működésének különböző aspektusairól.
Íme néhány mód, ahogyan a Secret Shopping segítheti a kiskereskedelmi egységeket az ügyfél-elégedettség növelésében.
• Értékesítési folyamat hatékonyságának növelése: Felkészült próbavásárlóink visszajelzései alapján feltérképezzük, hol lehetnek kisebb-nagyobb elakadások az értékesítési folyamatban, ami segítheti a továbblépést.
• A dolgozók felkészültsége és magatartása: Hogyan viszonyulnak a dolgozók a vásárlókhoz? Elég információval rendelkeznek, és azt át tudják-e adni, illetve mennyire tudják felkészültségükkel, magatartásukkal hűen tükrözni a munkaadójuk által elvárt értékeket?
• Bolt fizikai állapota és megjelenése: A vásárlókat elrettentheti egy rossz megjelenésű, koszos üzlet. Itt elsősorban a rendet, a tisztaságot, a márka és az arculat megjelenését vizsgálják próbavásárlóink. Az eredmények ismeretében fontos következtetéseket lehet levonni, hogy ezek mennyiben befolyásolhatják az ügyfél-elégedettséget.
• Jogszabályi megfelelőség: Mondanunk sem kell, mennyire megütheti a bokáját, akinek a cége bármilyen szempontból nem felel meg a jogszabályoknak, de ez az ügyfél-elégedettségre is visszahathat.
• Személyzet kommunikációja: Számos kellemetlen következménnyel járhat a dolgozók nem megfelelő kommunikációja. Próbavásárlóinknak azt is meg kell figyelniük, hogy az alkalmazottak milyen stílusban kommunikálnak a vásárlókkal, illetve egymással.
• Vásárlási élmény javítása: Manapság az ügyfél-elégedettség mértékét nagyban befolyásolja, hogy milyen a vásárlói élmény – próbavásárlóink visszajelzéseinek összegzése után ennek javítására is tudunk javaslatokat tenni.
Ez egyébként általában is igaz ránk: cégünk, a Secret Shopping személyre, azaz cégre szabott megoldásokban gondolkodik. És itt a megoldás szót akár nagybetűvel is szedhetnénk, hiszen a lehetséges elakadások feltárása csak az első lépés – mi abban hiszünk, hogy nem szabad itt megállni, így Ügyfeleinknek mindig konkrét megoldási javaslatokat is adunk, amelyekkel javítható például az ügyfél-elégedettség is.