6 kérdés, 6 válasz: Milyen feladatokra számíthatsz próbavásárlóként?
Hallottál már a próbavásárlásról, tetszene is a lehetőség, de még habozol, mert nem tudod, pontosan milyen feladatokra számíthatsz próbavásárlóként? Akkor hadd segítsünk áttekinteni a legfontosabbakat: jöjjön most hat kérdés és válasz, amelyek alapján jobban láthatod a teendőket.
1. Hogyan dolgozik egy próbavásárló?
Hitelesen és megbízhatóan. Hiszen a próbavásárlásoknak az a célja, hogy megbízóink szolgáltatásainak működéséről átfogó képet adjunk, illetve segítsünk az esetleges problémákat felderíteni, ezáltal is növeljük sikerességüket. Próbavásárlóink különféle helyzetekben vizsgálják megbízóink szolgáltatásait. Ez történhet személyesen vagy telefonon, de mindig megadott szempontrendszert követnek. Például vásárolhatnak üzletben, vagy egy ügyfélszolgálatnál telefonon érdeklődnek. Természetesen minden segítséget, felkészítést és információt megadunk nekik, hogy a munkájukat jól tudják végezni.
2. Mit vizsgálnak próbavásárlóink az egyes szolgáltatásoknál?
• Toborzási szolgáltatás vizsgálata: Például meg lehet nézni, mennyire könnyű elérni a hirdetésben megadott telefonszámot, visszahívják-e a telefonálót. Illetve, hogy hogyan fogadják a jelentkezőt, személyes adatait hogyan kezelik, kap-e megfelelő tájékoztatást, illetve a beszélgetés végén elhangzik-e, mi a következő lépés.
• Ügyfélszolgálatok látogatása: Próbavásárlóink figyelik a helyiség fizikai állapotát, és azt is, mennyire jelenik meg a márka és az arculat az ügyfélszolgálati térben. Emellett a munkatársak kommunikációját, stílusát, az ügyfélszolgálati protokoll betartását is nézik, amit a partner által meghatározott további szempontokkal is ki lehet egészíteni.
• Bolti próbavásárlás: Vizsgáljuk az üzlet fizikai állapotát, a márka és az arculat megjelenését a boltban, a munkatársak kommunikációját, és azt is, hogy a vásárlók kérdéseit, esetleges reklamációját hogyan kezelik. Emellett esetleg további, a partner által meghatározott szempontokat is lehet vizsgálni.
• Telefonos és online szolgáltatások felmérése: Telefonon is tiszta képet kaphatunk a munkatársak kommunikációjáról, stílusáról, az ügyfélszolgálati protokoll betartásáról, illetve további, a partner által kért szempontokat is megvizsgálhatunk.
3. Mennyi idő alatt lehet ezeket a próbavásárlásokat elvégezni?
A feladat jellegétől függ. Vannak olyan munkák, amelyeket 10 perc alatt kényelmesen meg lehet csinálni, és vannak, amelyekre érdemes inkább félórát szánni. Persze, előfordulhat, hogy egy-egy munka ennél valamivel több időt vesz igénybe, de ilyenkor ezt tükrözi a díjazás is.
4. Van-e alsó havi korlát feladatok tekintetében?
Nincs. Mindenki annyi próbavásárlást vállal, amennyi idejébe és lehetőségeibe belefér. A munka teljesen kötetlen, végezhető másodállásban, illetve tanulmányok mellett is.
5. Kötelező-e vásárolni?
Nem kötelező, lehet például ügyfélszolgálatok tesztelését is vállalni akár személyesen, akár telefonon. Mindenki maga dönti el, milyen jellegű próbavásárlást szeretne végezni.
6. És ha gond van, például közbejön valami, és nem tudja teljesíteni valaki a próbavásárlást?
Bárkinek közbejöhet bármi, hiszen emberek vagyunk. Ilyenkor a lényeg, hogy aki akadályba ütközött, ne tartsa magában: hívja fel az ügyfélszolgálatot vagy a kapcsolattartóját, és kérjen segítséget. Baj nem lesz belőle, igyekszünk rugalmasan kezelni az esetleges nehézségeket és segíteni, amiben tudunk.